Bejelentkezés | Regisztráció
Hírek . A KORCSOLYÁZÁS ÉLETTANI HATÁSAI, AVAGY MIÉRT ÉRDEMES KORIT HÚZNI !
 

A KORCSOLYÁZÁS ÉLETTANI HATÁSAI, AVAGY MIÉRT ÉRDEMES KORIT HÚZNI !

10.27.

Egy nagyon jó összefoglaló cikk a mi kis kedvenc sportunkról :)

 

A korcsolyázás élettani hatásai, avagy miért érdemes korizni járni?

Ezt a cikket azoknak ajánlom,

  • akik most készülnek gyermeküknek sportágat választani, de nem tudják melyiket,
  • akik, még nem tudják, hogy a télen, milyen szabadtéri sporttal lehet felváltani a kinti futást,
  • mindazoknak, akik szeretnének, egy egészséges, olykor izzadósan sportos, de mégis varázslatosan szép és kecses sportággal megismerkedni.

A korcsolyázás amellett, hogy élvezetes, jelentős élettani hatásokkal bír. Csúszás közben egyfelől kardió, más felöl erősítő hatásokat tapasztalhatunk. Hogy mit is jelent ez pontosabban?

 

Kardió hatás:

Egészségünk megőrzése szempontjából rendkívül fontos, hogy testünk megfelelő kondícióban legyen. A rendszeres mozgás általában kondicionáló hatású, azonban vannak olyan sportok, melyek fokozottan azok, ilyen például a futás vagy a korcsolyázás.

Kutatások kimutatták, hogy a nagyobb intenzitású sportok űzésével többet tehetünk egészségünkért is. Az intenzív mozgás erősíti a szívünket, ezáltal csökkenti a szív és érrendszeri megbetegedések esélyét és az érszűkületet. Valamint növeli az anyagcsere folyamatokat, így megóv minket a kóros elhízástól, a koleszterin és a vércukor szint megnövekedésétől illetve a magas vérnyomás kialakulásától.

Akik a nyáron hasonló okokból rendszeresen futnak a szabadban, de télen már nem kedvelik a latyakos, csúszós utakat, azoknak télre ajánlom, hogy húzzanak korcsolyacipőt. A korcsolyázás tulajdonképpen a „csúszva futás” elnevezést is kaphatta volna, hiszen intenzitásában megközelíti a futást, átmozgatja az egész testet és jótékony hatásai mellett javítja az állóképességünket is. Aki nem hiszi, próbálja ki, hogy megállás nélkül megy 5 kört a Városligeti Műjégpályán és csodálkozni fog.

A váltakozó intenzitású terhelés által, mint például a fogócska, a jégkorong, vagy a különböző ügyességi feladatok, a kondicionális képességek még felnőtt korban is fejleszthetőek.

Erősítő hatás:


Annak, aki először próbálja ki ezt a sportot, komoly meglepetéseket okozhat. Az ember nem is gondolná, hogy hány izmát is mozgatja meg például egy darab ellökés. Az is könnyen előfordulhat, hogy olyan izmunk is izomlázas lesz, melynek létezéséről addig nem is tudtunk. 

Kétségtelen, hogy a jégkorcsolyázás elsősorban a láb izmait (vádli, comb), valamint a farizmokat erősíti. Azonban sok más sporttal ellentétben nem okoz egysíkú izomfejlődést, mert sok feladathoz a teljes test mozgását követeli meg. A felgyorsuláskor például a lökések intenzitásával összefüggésben a karok és a törzs izmai is mozgásba lendülnek. Csakúgy, mint egy bonyolultabb mozdulatsor elsajátításakor, amikor is a tartás és a karmunka, a váll és a gerinc izmait is intenzíven dolgoztatja.

Egyensúly és helyes tartás:

Szintén itt említeném meg, hogy amennyiben egy gyermek kiskorban elkezd korcsolyázni, úgy egyensúly érzéke is hamarabb kifejlődik, így más sportokban is ügyesebb lesz a vele egykorú társainál. Továbbá a rendszeres műkorcsolyázás a helyes tartás kialakulásában is jelentős szerepet játszik, hiszen fejleszti a gerinc izmait, ezáltal erősíti a hátat. Megakadályozza a görnyedt tartást és a gerincferdülést.

Összességében tehát elmondhatom, hogy a műkorcsolyázás, amellett, hogy egy gyönyörű sport még egészséges is, mert növeli a kondíciót, erősíti az izmokat és javítja az állóképességet.



Forrás: nőivilag.hu